در مقاله زیر قصد داریم انواع تخته نرد ها را از لحاظ سابز و اندازه معرفی کنیم ، با ما همراه باشید.

به طور کلی تخته نرد به 3 سایز ( بزرگ -متوسط و مسافرتی ( کوچک)) تقسیم بندی می شود.

 1.تخته نرد های سایز بزرگ

تخته نرد ، وی چوب ، مهره تخته نرد

 

یکی از انواع تخته نردها ، تخته نرد هایی هستند که در سایز های بزرگ ساخته میشوند به دلیل ابعادی که دارند ، مهره های بزرگتر و فضای بیشتر ، لذت بازی شما را چند برابر می کنند. اکثرا این نوع از تخته نرد ها به صورت سفارشی با طرح های خاص ساخته می شوند.

این تخته نرد ها در سایز های 60 در 60 ساخته می شوند و بعضا به سفارش مشتری در ابعاد 75 در 75 ساخته می شوند که ابعاد 75 در 75 به همراه میز ساخته و ارائه می شود که این نوع از تخته نرد ها به عنوان یک وسیله لوکس و تزیینی مورد استفاده قرار می گیرند.

                                                                                          


تخته نرد ، وی چوب ، مهره تخته نرد

  2.تخته نرد های سایز متوسط

تخته نرد ، وی چوب ، مهره تخته نرد

یکی دیگر از انواع تخته نرد ها ، تخته نردهای سایز متوسط هستند. تخته نرد های سایز متوسط یکی از پرطرفدارترین و پر کاربردترین تخته نرد ها به شمار می آید ، برعکس تخته نردهای مسافرتی به راحتی  می توانید در این نوع از تخته نردها بازی کنید و لذت ببرید. سایز تخته نردهای متوسط 25 در 50 در حالت بسته و 50 در 50 سانتیمتر در حالت باز است. به دلیل ابعاد این نوع از تخته نردها تاس ریزی و قرارگیری مهره ها راحت تر خواهد بود.

پیشنهاد ما برای دورهمی های خانوادگی و دوستانه یا فضاهای جمعی مانند کافه ، هتل و … این نوع از تخته نرد ها می باشد.

3. تخته نرد های مسافرتی ( کوچک )

 

تخته نرد ، وی چوب ، مهره تخته نرد

 

تخته نرد های کوچک به دلیل ابعاد کوچک و سبک بودن به راحتی قابل حمل بوده و می توانید در گردش ها و مسافرت های خود به راحتی استفاده کنید و سرگرم شوید.

معمولا تخته نردهای مسافرتی را در ابعاد 24 در 24 یا 30 در 30 تولید می کنند.

تخته نردهای مسافرتی به دلیل ابعادی که دارند، دارای تاس و مهره های کوچکتر و سبکتری نیز هستند و احتمال دارد مشکلاتی در حین بازی برای شما به وجود بیاورند، مثلا در حین بازی تاس را باید طوری بیندازید که تاس داخل صفحه ی تخته نرد بیفتد و بیرون از آن نیافتد و یا در جابجایی مهره ها به مشکل بر بخورید و نتوانید مهره ها را درست در جای خود قرار دهید.

مهره تخته نرد ، وی چوب ، تخته نرد

هر کدام از این تخته نردها نسبت به سایزی که دارند سایز و قطر مهره های تخته نرد هم تغییر می کند مثلا مهره تخته نرد با قطر 3 سانتیمتر (30میلیمتر)  مناسب برای تخته نردهای 60 سانتیمتری است.

برای سفارش مهره تخته نردهای چوبی منبتکاری شده با بهترین کیفیت و جنس با هر سایزی می توانید از طریق سایت وی چوب اقدام کنید و از تنوع زیاد مهره های چوبی منبتکاری شده شگفت زده شوید و به راحتی طرح دلخواه خود را سفارش دهید.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *